poniedziałek, 20 października 2025

 ,,1. W ZSRR dawano dzieciom dwa arkusze i zmuszano je do jednoczesnego pisania: lewą ręką liczb, prawą liter. Na początku mózg był przeciążony, ręce się zaciskały, dzieci płakały i były sfrustrowane. Jednak po kilku dniach pamięć i szybkość myślenia znacznie się poprawiły. Nauczyciele byli zdumieni: to, czego inni uczyli się przez tydzień, dziecko zapamiętało w zaledwie godzinę.

2. Efekt był tak silny, że nawet dorośli czuli się głupsi. Uczniowie potrafili przetwarzać kilka strumieni informacji jednocześnie, jakby aktywowali „drugi rdzeń procesora”. Jeden z byłych uczniów relacjonował: „Mogłem jednocześnie notować, słuchać i formułować pytania.” Dzisiejsi nastolatkowie często załamują się, gdy mają być 10 minut bez telefonu.
3. Badania wykazały: dzięki temu treningowi obie półkule mózgowe synchronizowały się. Mózg pracował jak wydajna maszyna. Dzieci potrafiły rozwiązywać równania matematyczne i jednocześnie utrzymywać obraz w głowie. Rozwijały niekonwencjonalne myślenie – coś, czego system nie chciał i się bał.
4. Metoda została zakazana pod pretekstem „przeciążenia”. W rzeczywistości obawiano się zbyt inteligentnych uczniów, którzy zadawali nauczycielom niewygodne pytania. Rodzice zauważyli odważniejsze, pewniejsze siebie dziecko. System potrzebował łatwo kontrolowanych trybików, a nie ciekawskich innowatorów.
5. Możesz spróbować tego sam w domu. Weź dwa arkusze, dwa długopisy i spróbuj jednocześnie pisać liczby i litery. Pierwsze minuty są trudne, ale po kilku dniach twój mózg się obudzi, czas reakcji się poprawi, a pamięć stanie się ostrzejsza. To darmowy trening mózgu, który wymaga tylko odwagi. @obserwujący
Może być zdjęciem przedstawiającym ‎dziecko, nauka i ‎tekst „‎- سى 一字 တာ קית uY + 0٥ 70 010 3‎”‎‎
Wszystkie reakcje:
Ty, Agnieszka Śliwińska i 1,1 tys. innych użytkowników

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz