czwartek, 27 lipca 2023

 

Maria Ruchała  
TROCHĘ CIASTO ZMODYFIKOWAŁAM. ODKĄD WYPRÓBOWAŁAM PRZEPIS - ZAGOŚCIŁ U MNIE NA STAŁE I CZĘSTO GO ROBIĘ. CIASTO SZYBKO SIĘ ROBI I ZAWSZE WYCHODZI Z RÓŹNYMI OWOCAMI 😋 .
PRZEPIS NA BŁYSKAWICZNE CIASTO Z BORÓWKAMI AMERYKAŃSKIMI .
Na formę szer. 28 cm, dł. 35 cm, wys. 6 cm.
WSZYSTKIE SKŁADNIKI POWINNY BYĆ W TEMPERATURZE POKOJOWE .
Składniki :
1 kubeczek jogurtu naturalnego (190 g)
3 kubeczki mąki pszennej (typ 450)
1 kubeczek cukru
cukier wanilinowy (16 g)
3 jajka L całe
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 kubeczek oleju
szczypta soli
dodatkowo
około 500 g borówek amerykańskich lub dowolnych innych owoców (mrożonych – nie rozmrażamy
Wykonanie ciasta :
Blachę wykładamy papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C, z termoobiegiem lub bez termoobiegu grzałka górna i dolna
Następnie do dużej miski wlewamy jogurt naturalny. Kubeczek po jogurcie dokładnie myjemy i osuszamy.
Gdy jest już suchy, odmierzamy 3 kubeczki mąki i wsypujemy do miski z jogurtem.
Następnie dodajemy 1 kubeczek cukru, cukier wanilinowy, całe jajka, proszek do pieczenia i olej, sól
Całość mieszamy mikserem krótko ( do chwili aż składniki się połączą )
Następnie ciasto przelewamy do przygotowanej blaszki, lekko wyrównujemy i układamy owoce. Owoce posypałam cukrem kryształem i
posypałam kruszonką
Ciasto z borówkami pieczemy na drugim poziomie od dołu, przez 45-50 minut . ( krócej jeśli macie większą blaszkę, dłużej jeśli blaszka jest mniejsza a ciasto wyższe .)
Robimy test patyczka, jeśli patyczek jest suchy , wyciągamy ciasto.
Po upieczeniu od razu wyjmujemy z piekarnika i studzimy.
Przepis na kruszonkę:
1/2 kostki dobrej margaryny ( jak kto woli ) lub masła
3 łyżki cukru kryształu
1/2 szklanki mąki - 1 szklanka mąki krupczatki lub mąka przenna ( ja dosypywałam na oko) Wszystkie składniki zagniatamy palcami do chwili aż pojawią się małe grudki.
Gotową kruszonką posypujemy ciasto przed upieczeniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz